Kirsebæralleen på Bispebjerg Kirkegård

AFLYST! Bispebjerg Kirkegård og kirsebæralleen

GRATIS
Tirsdag den 31. marts oplever vi sammen Bispebjerg Kirkegårds berømte kirsebærallé i forårssolens sidste stråler.

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9999-20-48-06
Tid: til
Sted: Cafe Bjerget, Bispebjerg Torv 8, København NV
Målgruppe: Medlemmer af FOA 1 med op til tre ledsagere
Ledige pladser 86
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

Vi mødes FORAN Café Bjerget (bemærk; vi går IKKE ind på caféen, den originale tanke om at starte med en sandwich er droppet, af hensyn til større sandsynlighed for Corona virus smitte indendørs).

Derefter bevæger vi os ind på kirkegården, hvor en professionel omviser og vores eget FOA 1-medlem, Ebbi Nielsen, sammen har tilrettelagt en rundvisning. Vi hører om nogle af kirkegårdens berømte døde, om interessante gravsten og om den udvikling i begravelseskulturen, som kirkegårdens forskellige gravstedsformer vidner om.

Undervejs viser Ebbi os sin arbejdsplads i kapellet. Vi slutter af med at gå til kirsebæralleen efter den almindelige lukketid kl. 19. Her kan vi i det varme solnedgangslys nyde den nyudsprungne alle uden de tusinder af turister, som ellers altid hjemsøger denne del af kirkegården.