Medlemsarrangement: Rundvisning på Københavns Rådhus

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: Københavns Rådhus, Rådhuspladsen, København V
Målgruppe: FOA1 medlemmer og ledsagere (max 2 ledsagere per medlem)
Ledige pladser 34
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

Københavns Rådhus er en spændende oplevelse. Overalt er der detaljer, bygningsmæssige finurligheder, spændende arkitektur og ikke mindst en hulens masse godt håndværk udført dengang, hvor det var sat tid af til at lave smukt håndværk. Der er også mange gode historier at fortælle.

Vores rådhusbetjent, Kristoffer Sahlholdt, vil vise os rundt. Vi kommer til at se Rådhushallen, Festsalen og en række af mødelokalerne såvel som Jens Olsens verdensur og tårnet, hvor der er smalle trapper op til gesimsen med den betagende udsigt ud over København.

Vi skal desuden forbi Borgertrappen, Borgersalen og Præsidenttrappen - og får vi tid, kommer vi også forbi køkkenet på loftet, Vægtergangen og/eller Bryllupssalen. For hvert skridt er der noget spændende at fortælle! Vi kommer blandt andet til at høre historien om, hvorfor Rådhuset er som det er og ikke mindst analogien til rådhuset i Siena i Italien.

Vi får også smagt en Rådhuspandekage og et glas champagne (eller en økologisk sodavand, alt efter hvad man er til).

Vi mødes ved bagporten over for brandstationen ca. 10 minutter før rundvisningen starter.

Deltagelse koster 70 kr. for FOA1-medlemmer og 140 kr. for ledsager (max 2 ledsagere per medlem). Beløbet refunderes ikke hvis man melder afbud senere end d. 24/9-19 kl. 12.

TILMELDING HER