Lederarrangement: Work Smarter, Not Harder

FOA 1 inviterer til et lederarrangement med to spændende oplægsholdere!

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9999194817
Tid: til
Sted: Rigshospitalet, Blegsdamsvej 9, København Ø
Målgruppe: Ledere som er medlem af FOA
Ledige pladser 64
Tilmeldingsfrist: 21. november 2019 15:45
Tilmelding for enkeltpersoner: Medlem

Johny Gammelgaard har en alsidig baggrund som både pædagog, neuropædagog og coach, men har de seneste 10 år beskæftiget sig indgående med hjernen, hvor han har undervist og holdt massevis af foredrag for medarbejdere og ledere på arbejdspladser rundt omkring i landet, som får en enkel og underholdende indføring i hjernens mekanismer og biologien inde bagved. Og ikke mindst indsigt i, hvorfor viden om hjernen er vigtig for at forstå os selv, vores kollegaer, vores arbejds- og privatliv bedre.

Johny Gammelgaard: Hjernens mekanismer i forhold til forandringer

At være i forandringsprocesser er krævende og dyrt energimæssigt. Normalvis er hjernen glad for vaner og mulighed for at spare på energien. Men hjernen er også vild med fremskridt for at kunne gøre tingene bedre, hurtigere, smartere – hermed for at udvide erfaringsgrundlaget, da det giver og altid har givet en større mulighed for overlevelse.

Vi mennesker har ikke en imponerende fysik, holdbarhed eller evne til at slås. Men vi har en fantastisk evne til læring, tilpasning og til at få nye ideer. Se bare enhver historiebog.

Det er naturligt at være angst og på vagt for nye tiltag, men det er også ganske naturligt for hjernen at være med på fremskridt. Når de nye tiltag giver mening, sammenhæng og måske endda fordele, vil de fleste ”hjerner” følge trop.

Vores udfordring er ikke forandring, for det har menneskeheden altid været med på, men måske mere mængden af ydre forandringsprocesser.

Hvordan skal hjernen forstås, når det kommer til forandringer? Hvad er i spil, og hvordan får du et bedre samarbejde med din hjerne? Hvilke spilleregler og logikker kører hjernen efter, når det kommer til forandring? Og er du som leder selv klar på forandringer?

Kendetegnende for Johny Gammelgaards foredrag er, at de alle er praktisk orienterede, hvor han omsætter kompliceret neuroteori til håndgribelig og praktisk indsigt i, hvorfor vi mennesker agerer som vi gør. Foredraget hjælper dig til at forstå dig selv og dine omgivelser bedre.

Thomas Mygind er kendt som en af Danmarks absolut mest erfarne tv-værter. Han er UK-certified NLP-practicioneer og har sideløbende med mediekarrieren arbejdet professionelt med personlig/medarbejderudvikling og dynamisk ledertræning. I dag helliger han sig fuldtidsarbejdet som motivator og foredragsholder. Som anker på flere markante programmer er Thomas Mygind blandt andet blevet kåret som “Årets tv-vært”.

Thomas Mygind: Få det bedste ud af det meste – trods alt…

I en tid hvor gnist og glæde ofte overskygges af brok og bekymring, tager Thomas Mygind kvalificeret livtag med vores tendens til periodisk trutmund og leverer effektive genveje til bedre relationer, øget trivsel og større personligt overskud.

Med enkle metoder, ukomplicerede strategier og masser af humor giver Thomas Mygind sit personlige bud på, hvordan vi lettere tackler en konstant foranderlig verden, og de stadigt stigende krav om, at alle skal yde mere med færre ressourcer og bedre resultater professionelt samt privat.

En forfriskende, seriøst tankevækkende og særdeles inspirerende oplevelse for dig som leder.