SENIORKLUB - 2-dages tur til Ærø

Kl. 8.20 - Afgang fra Dannebrogsgade, Odense

Kl. 8.45 - Afgang fra Amtsgården, Ørbækvej

Dag 1
Når vi er samlet i bussen, går turen mod Ærø. Undervejs vil vi få kaffe/the og rundstykker. Vi skal med færgen til Marstal. Her bliver vi mødt af en lokal guide, der tager med i bussen de næste timer, og viser os de historiefyldte steder. Undervejs er der stop ved gårdbutikken Uldgården, med uldvarer, kunsthåndværk, ø-specialiteter m.m.

Vi kommer forbi herregården Søbygård, som var et jagtslot, men nu huser forskellige udstillinger og et Geopark Besøgscenter. Entre til gården er ikke inkluderet i prisen.

Midt på eftermiddagen er vi tilbage i Marstal, hvor vi skal bo på Ærø Hotel lidt uden for Marstal. Det er muligt at arrangere bussen til lidt tid i Marstal. Til aften serveres en 2-retters menu på hotellet.

Dag 2
Efter morgenmaden næste dag pakker vi bussen og kører mod Ærø Bryggeri i Rise, hvor der har været brygget øl siden 1926. Vi får fortalt stedets historie og arbejdsprocedurerne, og vi skal smage på 3 af stedets øl.
Herefter får vi serveret en frokosttallerken inklusive en fadøl eller vand i caféen.

Efter frokost kører vi til Ærøskøbing, hvor der er tid på egen hånd til at nyde de smukke gader og huse, hvoraf mange er fredede. Der er mulighed for at købe sig en kop kaffe og lagkage.

Ud på eftermiddagen tager vi færgen til Rudkøbing, og kører direkte hjem.

Forventet hjemkomst til Amtsgården kl. 17.45.

Pris medlem kr. 1.725,-

Pris ikke-medlem kr. 2.025,- (hvis der er plads)

Tillæg for enkeltværelse kr. 275

Drikkevarer for egen regning.

Tilmelding/betaling: 9. april 2024

Tilmelding er bindende.

Vi skal være mindst 40, for at turen bliver til noget.