Working Poor Roadtrip - Thisted

Kom til foredrag med journalist Peter Rasmussen og fotograf Søren Zeuth der gør dig klogere på de arbejdende fattige i Europa.

De har bl.a. udgivet en bog om den hastige forandring af arbejdsmarkedet i Europa og Danmark med titlen ”Working Poor Road Trip”.

Undervejs kan du få noget at spise, da der er bestilt en pølsevogn til arrangementet. Vi glæder os til at se dig og dine kolleger på Thisted Gymnasium.

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: Teutonersalen, Thisted Gymnasium, Ringvej 32, Thisted
Målgruppe: Alle FOA Nordjyllands medlemmer er velkomne.

Tilmelding senest 12. april til fh@fh-nordjylland.dk

Den 17. april 2023 får Thisted besøg af Søren Zeuth og Peter Rasmussen, der med deres Working Poor Roadshow viser gråzonerne af det danske og europæiske arbejdsmarked. Søren og Peter er henholdsvis fotograf og journalist. De har brugt flere år på at rejse rundt i Europa for at dække de dårlige og usikre vilkår, som flere og flere lønmodtagere arbejder under. De dækker alt fra de uhumske omgivelser migrantarbejdere må leve i, udbredelsen af og konsekvenserne ved nultimerskontrakter og stigende fattigdom blandt arbejdere. VI garanterer, at deres fortællinger giver stof til eftertanke.

De tager jer med på en rejse til et Europa i forandring.

• Hvorfor ser vi den udvikling?
  • Og hvad gør vi ved det?

Definitionen af Working Poor
De arbejdende fattige (working poor) er arbejdende mennesker, hvis indkomst falder under en given fattigdomsgrænse på grund af lavindkomstjob og lav familieindkomst. Det er mennesker, der bruger mindst 27 uger om et år på at arbejde eller søge arbejde, men som forbliver under fattigdomsgrænsen. Kilde: Wikipedia