Sommerudflugt

Målgruppe: Medlemmer af Seniorklubben i Holstebro
Pris: Kr. 350,00 hvis du er medlem af Seniorklubben. Kr. 655,00 for en ledsager

Spændende tur til Viborg

Vi kører til Borgvold i Viborg, hvor vi går ombord på det gode skib Margrethe, og sejler en dejlig tur på Søndersø og Nørresø, hvor vi nyder udsigten til Viborg, imens guiden fortæller.

Herefter kører vi til Rindsholm Kro, hvor vi sammen med krofatter går en tur i mindelunden for faldne udsendte danske soldater, alt imens kromutter gør klar til middagen.

Efter middagen kører vi til Søndermarkskirken, der fremstår meget moderne. Selve kirken er en cirkelrund bygning med en kobberbeklædt kuppel. Vi skal på en spændende rundvisning med guide og se det berømte Hærvejstæppe samt Muslingedøbefonten.

På hjemturen kører vi til Grønhøj Kro, hvor vi skal have eftermiddagskaffe, imens krofatter Gregers synger og fortæller lidt om egnen og kroens historie.  Efter kaffen er der mulighed for at besøge Morten Kochmuseet samt Kartoffeltyskerladen, som fortæller om tiden med ”kartoffeltyskerne” på egnen.  Retur til Holstebro af de små veje.

Pris pr. medlem/støttemedlem kun kr. 350,00. Der er mulighed for at invitere en ledsager med for kun kr. 655,00.  Indbetales på klubbens konto 5348 0360807 eller kontant til arrangementet.

Inklusive i prisen:

• Bus
  • Sejltur på Viborgsøerne med guide
  • 2-retters middag inkl. 1 øl/vand
  • Guidet rundvisning i Søndermarkskirken
  • Kaffe med lagkage på Grønhøj Kro

Afgang kl. 09.00 fra parkeringspladsen ved Kvickly Holstebro. Hjemkomst ca. kl. 18.00.

Bindende tilmelding (meget gerne på sms) til Marinus Nielsen på tlf. 22590889 senest tirsdag, den 21. maj 2024.