HUSK at brug din stemme og sæt dit kryds: OK24

HUSK AT BRUGE DIN STEMME SOM FOA MEDLEM I FORHOLD TIL OK 24-26 RESULTATERNE.

Kære medlemmer

Jeg håbet, at I har haft nogle gode Påskedage/fridage og nyder, at foråret er på vej.

Jeg beklager, at vi lige før Påske fik spammet jer alle på mail med mange mails med oversættelser på forskellige sprog. Det skete desværre pga. en fejl i vores system. Når det så er sagt, så er det også vigtigt for mig - som formand - at sikre, at så mange af jer der kan stemme, også har mulighed for at stemme ud fra et oplyst grundlag.

Vi har rigtig mange medlemmer med anden etnisk baggrund end dansk. Og blandt dem kan der være en del, der har svært ved at forstå, hvad en overenskomst afstemning betyder og hvad det er vi beder jer som medlemmer om at tage stilling til. Derfor har jeg fået oversat min forklaring på en del andre sprog, så man udover at kunne læse om OK resultaterne på dansk, nu også kan læse om dem på andre sprog så som: polsk, thai, kinesisk, fransk, bulgarsk, filippinsk, serbokroatisk, tyrkisk og engelsk. Jeg håber, at de af jer der ikke har brug for at få det oversat, alligevel vil gøre opmærksom på oversættelserne, til de af jeres kollegaer der taler et af disse sprog. På  den måde kan vi få rigtig mange flere til at stemme om resultaterne. Jeg som formand for FOA/KLS anbefaler, at man stemmer Ja til OK resultaterne – da jeg mener, at det er de bedste resultater, vi har fået i mere end 30 år - og fordi et nej i min optik ikke vil give os bedre resultater.

Om I stemmer Ja eller Nej er ikke det vigtigste. Det vigtigste er, at I bruger jeres stemme som FOA medlem og sætter jeres kryds. Hvis I har problemer med at afgive jeres stemme via de links, der er sendt ud til jer på mails og som SMS, kan I også ringe til HOTLINE

Tlf.nr.: 4697 3676

Mail: info@foa.dk

Åbningstider: Alle dage mellem 8.00 - 18.00

Og få hjælp til at afgive din stemme. STEM, STEM, STEM og STEM

Din stemme skal være afgivet senest 14.04.24.

Vores forbund har udskrevet en konkurrence, hvor den lokal FOA fagforening med den højeste stemmeprocent vil få en præmie på kr. 30.000 til at afvikle et arrangement med vores medlemmer i vores egen afdeling. Vil du være med til, at vi vinder konkurrencen, så skal mange flere deltage i afstemningen!

Vi kan ikke se, hvad I hver især vælger at stemme, men vi kan se i systemet, hvis ikke du har brugt din stemme - og du vil derfor blive rykket, før vi når fristen for at stemme (14.04.24).

Jeg håber på en høj stemmedeltagelse blandt jer medlemmer.

Mimi Bargejani

FOA/KLS