Fyraftens-arrangementer: Digital Postkasse og NemID

Den 1. november 2014 bliver det lovpligtigt at kommunikere med det offentlige via Borger.dk

Info om arrangementet

Tid: til
Sted: FOA-huset i Valby - Vilhelm Thomsens Allé 9. Mødesalen i kælderen.
Målgruppe: Alle medlemmer
Tilmeldingsfrist: Torsdag 20. november Tilmeld dig her

Du skal kunne bruge denne obligatoriske digitale selvbetjeningsløsning.

NemID er fremtidens indgang til bl.a. stat og kommune. På kurset øver vi os i at benytte "Min side" på Borger.dk, som giver adgang til egne personlige skatte-, sundheds- og borgeroplysninger, post m.m. 

Du lærer at blive bedre til at bruge både NemID, Digital Postkasse og løsningerne på Borger.dk. NemID bruges både til din netbank og kommunens online selvbetjening- til at hente din årsopgørelse fra SKAT, læse e-mail fra det offentlige eller ordne dine forsikringer. På kurset øver vi log-in og der vil være en gennemgang af selvbetjeningsløsninger på borger.dk 

Du skal også medbringe en NemID. Husk at medbringe din adgangskode og NemID nøglekort på kurset. Du kan få hjælp til at bestille NemID på borgersevice.

Har du egen bærbar PC er du velkommen til at medbringe den – ellers stiller vi PC til rådighed.