Kvinde med papirer

Gældsrådgivning

Gratis gældsrådgivning via LO

Som medlem af FOA Frederikshavn, har du mulighed for at benytte LO Vendsyssels Gældsrådgivning.

Gældsrådgivningen yder gratis, uvildig og fortrolig hjælp omkring økonomi og gæld til yngre kontanthjælpsmodtagere, langtidsledige og ufaglærte på vej ud af arbejdsmarkedet i Brønderslev, Hjørring og Frederikshavn/Læsø kommuner.

Rådgivningen bliver givet af et hold af kvalificerede frivillige rådgivere, som har en faglig baggrund som bankrådgivere, revisorer, socialrådgivere og jurister.

For at sikre en høj kvalitet arbejder de frivillige i tværfaglige teams.

Nogle rådgivningsforløb kan afvikles hurtigt, medens andre har brug for et mere langstrakt forløb.

Der ydes hjælp til for eksempel: Få skabt overblik over gælden, budgetlægning, drøfte handlemuligheder, indgåelse af aftaler med kreditorer (afdragsordning, eftergivelse af gæld, gældssanering), ændring i forbrugsmønster samt information om rettigheder ved gældsinddrivelse, fogedretsmøde, skyldnerregister og forældelsesregler.

Tilhører du målgruppen og synes du har brug for rådgivning, kan du ringe eller maile til projektleder Marianne Jensen på tlf. 24438324 og mail – raadgiver@lo-vendsyssel.dk for at bestille tid til rådgivning.

Se LO Vendsyssels hjemmeside for yderligere information
 (åbner i nyt vindue)