Video: Stort regionalt medlemsmøde om OK24

3-400 midtjyske FOA-medlemmer mødtes 19. september i Århus og omtrent halvdelen var her fra den lokale FOA-afdeling.

FOAs forbundsformand Mona Striib og resten af den politiske ledelse for FOA på landsplan deltog i det uformelle OK24-medlemsmøde, som blev holdt i Turbinehallen.

I sin indledning understregede Mona Striib spørgsmålet om lønstigninger i kroner kontra procent, at lavtlønnede er hårdest ramt af inflationen, og hvordan trepartsforhandlingen om et særligt lønløft sker i et kompliceret samspil med overenskomstforhandlingerne.

Resten af politisk ledelse og en lang række medlemmer fra de midtjyske afdelinger bidrog også til forsamlingshusstemningen og gav deres bud på, hvad FOAs vigtigste opgaver er under OK24. Ligesom hyppige afstemninger krydrede mødet og for eksempel viste, at et overvældende flertal i forsamlingen mener, at betydelige lønstigninger er det vigtigste OK24-krav, og at næsten lige så mange oplever en mangel på kollegaer.

Til sidst underholdt musikeren Thomas Buttenschøn.