Meld kollega ind i FOA før konflikt

Nuværende kollegaer skal være medlemmer af FOA senest 1. februar 2024, hvis de skal kunne få konfliktunderstøttelse til foråret.

OK24 nærmer sig. Snart skal FOA og de offentlige arbejdsgivere forhandle om løn- og arbejdsforhold, og ingen ved, om overenskomstsituationen ender med konflikt.

Bliver der konflikt, kommer kollegaer i en træls situation, hvis de ikke er FOA-medlemmer, fordi FOA så ikke giver dem den understøttelse, der erstatter lønnen under en konflikt.  FOA Århus formand Mette Fuglsig Schjødt har derfor en klar opfordring til fagforeningens tillidsrepræsentanter og alle andre medlemmer:

- Gør en god gerning og foreslå ikke-medlemmer blandt kollegaerne, at de melder sig ind nu, så de er økonomisk sikrede, hvis vi skal ud og slås for bedre løn- og arbejdsforhold, understreger hun.

Kollegaer skal være indmeldt senest 1. februar, hvis de i øjeblikket arbejder på FOAs overenskomstområder og skal kunne få konfliktunderstøttelse til foråret. Nye kollegaer, som bliver ansat efter 1. februar, skal melde sig ind umiddelbart efter ansættelsen.

Du kan melde en kollega ind her og få et gavekort til Coop på 300 kr. for hver kollega, du får indmeldt, hvis betingelserne er opfyldt.