Få indflydelse på din og kollegaernes pensionsordning

Der er snart valg til PenSams forbrugergrupper. FOA Århus opfordrer medlemmerne til at overveje at stille op og til at huske at stemme.

FOA Århus medlemmer kan få indflydelse på deres pensionsordninger, når der her i efteråret er forbrugergruppevalg i PenSam. Langt de fleste FOA Århus-medlemmer har deres arbejdsmarkedspension i PenSam og kan stille op og stemme ved valget til forbrugergrupperne.

Interesserede PenSam-kunder kan i perioden frem til 24. september 2019 stille op til forbrugergruppevalg, mens afstemningen foregår fra 2. til 31. oktober 2019. På www.pensam.dk/valg kan du oprette dig som kandidat til valget, og alle medlemmer af PenSam Liv modtager breve i e-boks om valget.

I PenSams forbrugergrupper sidder pensionskunder, som andre kunder har valgt til at repræsentere kundernes interesser.  Forbrugergruppemedlemmer har indflydelse på, hvordan deres og andre FOA-medlemmers pensionsordning skal se ud, og det kan for eksempel være, hvor mange penge der skal gå til administration, eller hvor stor en del af pensionsmidlerne, som skal bruges på alderspension.

Arbejdet i forbrugergrupperne kan altså få stor betydning for mange FOA Århus-medlemmer, og det er derfor fagforeningen opfordrer flere til at blive aktive. Efter valget vil FOA Århus da også tilbyde, at de nyvalgte medlemmer kan få hjælp og opbakning i fagforeningen.

Har du spørgsmål om valget og arbejdet i PenSams forbrugergrupper, så kontakt Lis Udengaard på tlf. 8936 6666 eller mail til lul013@foa.dk

Hent en plakat, der fortæller om valget.