FOA-aktivister
FOA Århus er fortsat en aktiv del af det faglige OK18-fællesskab. Her er det aktive dagplejere, der er på gaden ved Brobjergparken for at gøre opmærksom på OK18-kravene.

Det mener FOA Århus om den aktuelle OK18-situation

I en udtalelse fra FOA Århus politiske ledelse tager fagforeningen stilling til den aktuelle OK18-situation.

FOA Århus ville have foretrukket, at alle faggrupper på de regionale, kommunale og statslige områder havde fået OK-aftaler i en mere samlet proces, end den der nu tegner sig. Samtidig vurderer FOA Århus, at delforliget på det regionale område indeholder flere elementer, der kan bidrage til forbedringer for alle.

Her peger FOA Århus især på, at delforliget indeholder en forbedring af reallønnen og afskaffer det såkaldte privatlønsværn, hvilket giver bedre muligheder for, at de offentligt ansattes løn kan følge med de privatansattes.

FOA Århus arbejder stadig for en løsning for alle – også når det gælder lærernes arbejdstid og de statsansattes frokostpause, og fagforeningen er fortsat en aktiv del af det faglige OK18-fællesskab.

FOA Århus politiske ledelse