Byvandringen ’Gamle hospitaler’

Kom på rundtur til Århus gamle hospitaler

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9741-22-13-04
Tid: til
Ledige pladser 9
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

Tilmeld dig her

Tilmelding kan kun ske med NemID
Log ind med eget brugernavn er ikke muligt for nuværende.
Hvis du oplever problemer med din tilmelding, så ring til FOA Århus på 8936 6666

Byvandringen ’Gamle hospitaler’

Byvandringen tager os på sporet af sundhed og sygdom i det gamle Århus. Vi skal rundt til byens hospitaler i 1800-tallet, og undervejs skal vi høre om alt fra badstuer og kønssygdomme til møgbeskidte gader, dårligt drikkevand, kolera og dårekister. Det bliver en tur tilbage til en by, der ikke minder meget om det Århus, vi kender i dag. Omvendt er meget moderne viden baseret på erfaringerne fra 1800-tallet, og vi hører om, hvordan "de gamle dage" er forbundet med vores moderne sundhedsvæsen.

Der er plads til max 40 personer – tilmelding foregår efter ’først til mølle-princippet’. Arrangementet er kun for FOA Århus medlemmer.

Tid og sted: mandag 20. juni 2022 kl. 17.00-ca. 18.30

Mødested og mødetid oplyses i mailen, som vi sender til dig med en endelig bekræftelse på din deltagelse.

OBS! Når du har tilmeldt dig arrangementet, får du automatisk på mail en bekræftelse på, at vi har registreret din tilmelding, men vi skal gøre opmærksom på, at du først er endelig tilmeldt, når du efter tilmeldingsfristens udløb får mail fra os med bekræftelse på din tilmelding.