Byvandring i Aarhus: Aarhus anno 1834 – i fodsporene på 15-årige Alfred

Kom med på en charmerende tur tilbage til Aarhus – som byen var for godt 180 år siden.

Info om arrangementet

Kursusnummer: 9741-23-13-08
Tid: til
Ledige pladser 18
Tilmeldingsfrist: Tilmeldingsfristen er udløbet

Tilmeld dig her

Tilmelding kan kun ske med NemID
Log ind med eget brugernavn er ikke muligt for nuværende.
Hvis du oplever problemer med din tilmelding, så ring til FOA Århus på 8936 6666

Aarhus var i 1834 en lille, mørk og beskidt by, men her var også liv og glade dage. I byen boede velhavende borgerfamilier side om side med fattige stakler, og alle kom de hinanden ved. På denne vandring har du mulighed for at komme med tilbage til en svunden tid, og undervejs vil det gamle Aarhus vågne for dit indre blik.

Turen tager afsæt i Mejlgade og alle de mennesker, der har boet her. Vi skal i fodsporene på 15-årige Alfred, der er turens hovedperson, og som i 1834 boede med sin familie i nummer 48. Undervejs skal vi høre om hans familie, venner og naboer, og vi møder den driftige købmand Jensen, den svagelige Anders Grarup, der dog er indehaver af en af gadens fabrikker, vi skal møde Madam Gandrup og Hr. Pippel – og hvem mon Jocko er? Vi skal høre om, når drengene går på kommers, når de samler menneskeknogler, når de er til Sct. Olufsmarked, og når de gyser over vovehalsene på Store Torv.

Guiden er Doron Haahr.

Der er plads til 40 personer – tilmelding foregår efter ’først til mølle-princippet’.

Tid og sted: torsdag 30. marts 2023 kl. 17.00-18.30

Mødested og mødetid oplyses i mailen, som vi sender til dig med en endelig bekræftelse på din deltagelse.

Tilmeldingsfrist: fredag 3. marts

OBS! Når du har tilmeldt dig arrangementet, får du automatisk på mail en bekræftelse på, at vi har registreret din tilmelding, men vi skal gøre opmærksom på, at du først er endelig tilmeldt, når du efter tilmeldingsfristens udløb får mail fra os med bekræftelse på din tilmelding.