Book en rådighedssamtale for medlemmer i Midt- og Sydjylland

Bestem selv på hvilket tidspunkt du vil til 3-måneders rådighedssamtale.

Som noget nyt i FOAs A-kasse kan medlemmerne i Midt- og Sydjylland selv booke tid til 3 måneders rådighedssamtale her på hjemmesiden.

Skal du til 3-måneders rådighedssamtale?
I løbet af denne uge modtager alle, der skal til 3-måneders rådighedssamtale, et brev fra a-kassen, som er noget anderledes end det plejer at være. I stedet for at blive indkaldt på et bestemt tidspunkt, eller få et tilbud om at ringe til a-kassen og bestille en tid til samtale, kan alle, der skal til 3 måneders rådighedssamtale, nu selv gå ind på hjemmesiden og bestille den tid, der passer bedst.

Hvordan booker jeg?
I brevet er et samtalenummer, som du skal bruge sammen med dit cpr.nr., når du skal booke samtalen. Bookningen foregår ved at du klikker på ”Book tid til en rådighedssamtale”. Her er også hjælp til at komme i gang.

Når du har fundet den tid, der passer dig, og booket den, kommer der en bekræftelse. Den kan du enten udskrive eller bede om at få tilsendt på e-mail. Du kan også vælge at få en påmindelse på e-mail eller på sms. Hvis det er et forkert mobilnummer, eller en forkert e-mailadresse vi har stående, kan du rette den ved samme lejlighed. Så får a-kassen automatisk besked. Hvis du ikke har adgang til en computer, kan du som altid ringe til a-kassen, hvor en sagsbehandler så kan hjælpe dig med at booke en tid.

Vi tror, mange medlemmer bliver glade for at få mulighed for selv at bestemme, hvornår de skal til samtale. De medlemmer, der allerede har prøvet, synes det er rart selv at kunne vælge tid, og samtidig er det nemt. Resten af landet får muligheden til november.