Oftest stillede spørgsmål om joblog

Spørgsmål & svar

Hvor mange job skal jeg logge?

Ifølge loven skal du løbende registrere din jobsøgning i jobloggen og også gemme nogle jobansøgninger der. A-kassen kan bestemme, hvor mange job, du skal logge.

FOAs A-kasse har bestemt, at du skal:

  • logge mindst 1-2 job om ugen
  • logge mindst 6 job om måneden
  • vedlægge mindst en jobansøgning til en log om måneden.

Hvad skal jeg joblogge ifølge loven?

Når du logger et job, skal du som minimum registrere:

  • stillingsbetegnelsen på jobbet
  • hvor du har fundet jobbet
  • arbejdstiden i jobbet
  • virksomhedens navn og postnummer
  • hvornår du har søgt jobbet, og hvordan du har søgt det

 

Det, du joblogger på vores hjemmeside, kan også ses i jobloggen på Jobnet.dk.

Hvordan tilføjer jeg en jobsøgning?

Klik her for at læse: 

  • hvordan du registrerer en jobsøgning i jobloggen
  • hvilke felter, du SKAL udfylde i jobloggen.

Hvordan kan jeg se, hvad jeg har gemt i jobloggen?

Klik her for at læse:

  •  hvordan du kan se de logs, du har oprettet i jobloggen og få overblik over dem

Hvordan ændrer jeg status på en jobsøgning?

Klik her for at læse:

  • hvordan du ændrer status på en joblog, hvis du fx er blevet inviteret til jobsamtale eller har fået afslag på en jobansøgning.

Hvordan vedhæfter jeg en jobansøgning til en joblog?


Klik her for at læse:
 
  • hvordan du vedhæfter en jobansøgning til en joblog.

Hvis du vedhæfter en ansøgning til din joblog, kan a-kassen og jobcentret se dine ansøgninger og måske hjælpe dig med at gøre dem bedre. Vi anbefaler, at du laver en speciel mappe med dine ansøgninger på din pc, så du kan få overblik over dem. Opret fx mapper for hver måned, så du let kan finde ansøgningerne igen.

Hvordan gemmer jeg en jobannonce fra FOA Job i min joblog?

Klik her for at læse:

  • hvordan du kan gemme en jobannonce, du har fundet i FOAs jobportal, FOA Job, i din joblog. Så bliver de lovpligtige felter i jobloggen automatisk udfyldt, så du slipper for selv at gøre det.

Hvilke browsere kan jeg bruge?


For at kunne bruge alle funktioner i jobloggen skal du have den nyeste eller den næstnyeste browser (Internet Explorer, Safari osv.) på din pc’er, Ipad eller mobil.

Hvis du synes, din sideopsætning i jobloggen ser mærkelig ud, eller hvis jobloggen ikke fungerer, som den skal, kan det være fordi, din computer bruger en gammel browser. Så får du en besked om, hvad du skal gøre for at opdatere din browser.

Hvad skal jeg gøre, hvis der er fejl i jobloggen?


Hvis du oplever, at der er fejl i jobloggen, så du ikke kan joblogge, kan du kontakte a-kassens callcenter.