Organisationen: Beretning om drift, personale, samarbejde og lokale netværk

I 2023 og 2024 har arbejdsfællesskabet Organisationen i FOA Nordjylland fokuseret på fire hovedområder: drift, personale, netværk og samarbejde med andre.

Af: Inge-Marie Krøier

Drift – salg og køb af fagforeningshus
En af de største opgaver har været afhændelsen af Østerport 2, det tidligere fagforeningshus i Aalborg. Efter generalforsamlingens godkendelse blev bygningen solgt, og et nyt kontor blev købt på Rendsburggade 6. Meget tid er blevet brugt på at planlægge og gennemføre denne flytning, og vi er nu flyttet ind i de nye lokaler, som vi er meget glade for.

Personale – daglig ledelse og politisk ledelse
Vi har opdelt ledelsen i en daglig ledelse, der tager sig af de daglige opgaver, og en politisk ledelse, der håndterer de overordnede beslutninger i henhold til generalforsamlingens og repræsentantskabets anvisninger. En stor tak til personalet for deres indsats.

Samarbejde med andre: A-kasse og andre FOA-afdelinger
Vi har haft et tæt samarbejde med A-kassen, som også er flyttet i eget domicil, og er at finde i fagforeningshuset et par gange om ugen. Derudover har vi samarbejdet med andre FOA-afdelinger i Nordjylland, herunder Frederikshavn, Vendsyssel og Mariagerfjord. Det handler om arbejdet med elever, TR-uddannelse, telefoni og sagsbehandling. Dette samarbejde har været meget givende, og vi ser frem til at fortsætte det i de kommende år.

Netværk - styrkelse af lokale og regionale netværk
Vi har arbejdet på at styrke vores netværk, både på kommunalt og regionalt niveau. Disse netværk er fundamentet for vores lokale arbejde, og vi har brugt tid på at få dem til at fungere optimalt. Derudover vil vi også gerne engagere ungdommen i vores arbejde, men har ikke modtaget mange henvendelser. Vi opfordrer derfor unge medlemmer til at deltage aktivt. Seniorerne har også fået deres eget lokale i det nye kontor i Rendsburggade 6.