Medlemmer
Særligt for tillidsvalgte

Fælles overenskomst

Nu kan du snart se din overenskomst og lokalaftaler i TR-appen

Til efteråret får du som TR mulighed for at se din overenskomst samt centrale og lokale aftaler i TR-appen. Det betyder, at du altid vil have de aftaler, som gælder for de kolleger, du repræsenterer lige ved hånden.

Hvordan ved vi, hvilke aftaler vi skal vise i TR-appen?

Aftalerne, der bliver vist for dig udvælges efter de arbejdssteder og faggrupper, du har oplyst til FOA, at du dækker som TR/FTR. For at få vist de rigtige aftaler skal de arbejdssteder og faggrupper, du har oplyst svare til dit valggrundlag.

Kontakt derfor din FOA-afdeling, hvis du fx allerede nu kan se i din medlemsliste, at du mangler at kunne se medlemmer fra et bestemt arbejdssted eller faggruppe. Årsagen til den manglende visning kan være, at FOA ikke har registreret, at du dækker arbejdsstedet eller faggruppen.

Ved at være opmærksom på, om vi har de rigtige oplysninger om dit valggrundlag, er du forhånd med at sikre, at vi viser dig de aftaler, der er relevante for dig i dit TR-hverv.

Har du forhandlet lokalaftaler, som ikke er sendt til din FOA-afdeling?

FOA lægger alle sine aftaler i et fælles nyt aftalearkiv for at vi kan vise dig de relevante aftaler i din app. Har du derfor forhandlet lokalaftaler på FOAs vegne, skal du sikre dig, at du har fået sendt alle de forhandlede lokalaftaler til din afdeling. Kun på den måde kan aftalen vises i TR-appen sammen med de andre.

Aftaler, der er forhandlet i MED-udvalget/SU/TRIO, bliver ikke vist i appen. Disse aftaler behøver du ikke sende til FOA.