Arbejdsmiljø

FOA Vestsjælland har et tæt samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanterne, da det er meget vigtigt, at dit arbejdsmiljø på arbejdspladsen er i orden, og at der bliver taget hånd om og initiativ til, at du som medarbejder har et ordentligt arbejdsmiljø både psykisk og fysisk, for at du kan trives, udvikles og undgå arbejdsskader.

Hvis du er i tvivl om dit arbejdsmiljø er i orden, er det vigtigt at du kontakter din arbejdsmiljørepræsentant, som vil tage sig af problemet og bringe det videre til sikkerhedsgruppen og evt. afdelingen.

Du kan i afdelingen få rådgivning om arbejdsmiljøregler og anbefalinger til forbedringer af arbejdsmiljøet på din arbejdsplads.

Afdelingen tilbyder:

• uddannelse og opkvalificering af tillidsvalgte og øvrige medlemmer om sikkerheds- og sundhedsmæssige forhold
  • møder og kurser om aktuelle emner for alle medlemmer
  • at deltage i møder på din arbejdsplads
  • at deltage i arbejdsmiljøprojekter på din arbejdsplads
  • en grundig vurdering af, om vi kan klare opgaven, eller om andre skal inddrages
  • at tage kontakt til Arbejdstilsynet og Arbejdsmedicinsk Klinik efter behov

Får du en arbejdsskade skal du straks kontakte din arbejdsmiljørepræsentant, som vil hjælpe og vejlede dig i udfyldelse af en arbejdsskadeanmeldelse - husk, ingen arbejdsskade er for lille - alt skal anmeldes!

Din kontaktperson i afdelingen er afdelingens arbejdsmiljøpolitiske ansvarlige Birgit Lundsbjerg eller den faglige sekretær, der er tilknyttet din sektor.

Relevante links:

Print plakaten "Tunge løft" og hæng den op på din arbejdsplads > klik her

Tunge løft