Mere i lønposen efter FTRs indgriben

Årvågen FTR skaffer mere i løn til 3 medlemmer af FOA Frederikshavn

Fællestillidsrepræsentantens (FTR) indgreb i lønindplaceringen gav mange penge til FOAs medlemmer

1½ plovmand om måneden.
I forbindelse med en ansættelse melder en pædagogmedhjælper sig ind i FOA Frederikshavn. Ved lønindplaceringen havde fællestillidsrepræsentanten opmærksomhed på de erfaringer som pædagogmedhjælperen havde fra tidligere uddannelse og jobs. Opmærksomheden førte til 20 måneders ekstra i anciennitet og en ekstra lokallønstillæg på ca. 9.000 kr. årligt eller 750.- kr./måned.

Begge dele i forhold til arbejdsgiverens forslag til løn indplacering.

Ni løntrin ekstra.
I forbindelse med lønindplacering af nyansat pædagogisk assistent, var FTR opmærksom på de erfaringer som den pædagogiske assistent havde fra tidligere job.

Da FTR gik ind i sagen blev den pædagogiske assistent hævet med 9 (NI) løntrin i forhold til den lønindplacering arbejdsgiveren havde foreslået.

Opmærksomheden udløste 9 ekstra løntrin i forhold til den lønindplacering som var foreslået af arbejdsgiveren.

Deltagelse i kurser udløste løn
I forbindelse med lønindplacering af pædagogmedhjælpervikar havde der ikke tidligere været opmærksomhed på at pædagogmedhjælperen havde deltaget i kurser som udløser lokallønstillæg jf. pædagogmedhjælpernes forhåndsaftale. De manglende tillæg udløste 650,00 Kr. pr. Måned ved en fuldtidsansættelse.

Lagt på den 27.02.2020