René Johansen

Ny sektorformand valgt

Efter kampvalg imellem de to opstillede kandidater i pædagogisk sektor, valgte medlemmerne ny sektorformand med stemmerne 88/26

René Johansen blev tirsdag den 11. november 2014 valgt som ny sektorformand for pædagogisk sektor. Det skete efter kampvalg imellem de to opstillede kandidater, hvor René Johansen fik 88 stemmer, og Susan Myrdal 26 stemmer.

René afløser tidligere sektorformand Susanne Jensen, der, efter længere tids sygdom, døde i september i år.

Réne kommer fra et job som faglig konsulent i FOA Frederikshavn, og har igennem årene været vidt omkring i det faglige arbejde. Først som tillids- og fællestillidsrepræsentant tilbage i hans tid som pædagogmedhjælper, og senest i årene fra 2002 og frem, både som valgt faglig sekretær, sektorformand og afdelingsformand.

I følge René, er han utroligt glad for den store opbagning han fik, og han glæder sig nu til at komme tilbage til det politiske arbejde, indenfor den sektor han brænder for.

På den ekstraordinære sektorgeneralforsamling, fremhævede René bl.a., at han som sektorformand arbejde for, at alle alle faggrupper kan se sig selv i sektoren. En sektor der med sin mindst faggruppe blot tæller et par medlemmer, og den største helt op omkring 310 medlemmer.

Du kan læse hele René´s kandidattale her, hvor han også kommer nærmer eind på, hvlike områder han mener skal have særlig opmærksomhed i den kommende tid.