Tre FOA-medlemmer nomineret til stor hæder

Når A4 medier d. 17. november kårer årets tillidsvalgte, er det med tre FOA-medlemmer blandt de nominerede.

Det er lidt af et nåleøje, de tre FOA-medlemmer Helle Andreasen, Line Karlsen og Anette Irene Christensen har fundet sig vej igennem. For med over 400 indstillede har det ikke skortet med gode bud på, hvem der skulle ende blandt de nominerede i hver kategori ved ’Årets TR 2022’. Navnet til trods skal der d. 17. november uddeles priser i flere kategorier – seks i alt. På nuværende tidspunkt er tre FOA-medlemmer nomineret i hver deres kategori, og du kan møde dem her.

”Helle er der altid for os”
Social- og sundhedsassistent Helle Andreasen er nomineret i kategorien ’Årets tillidsrepræsentant’. Hun har sin daglige gang i hjemmeplejen i Solrød, og så er hun blevet indstillet til prisen af ikke blot én eller to, men hele seks kolleger.

I sin indstilling af Helle skriver Mette Hansen:
”Helle gør et fantastisk stykke arbejde i en svær tid. Hun er en nærværende og meget dygtig TR, der navigerer på en super fin måde mellem ledelse og kolleger ved at tage fat i problemstillinger, der fylder, så arbejdsmiljøet ikke lider. Hun har altid tid til at lytte og er meget empatisk. Hun er dybt engageret i tillidsarbejdet, og er altid opdateret på, hvad der rører sig indenfor vores fag. Derfor fortjener Hun at blive kåret som årets TR 2022.”

Ulla Leganger afslutter sin indstilling med ”Helle er der altid for os.”

Motiverer FGU-elever til at starte på uddannelse
Line Karlsen er også sosu-assistent, og så er hun nomineret i kategorien ’Årets uddannelsesmentor’ for det store arbejde, hun gør for eleverne – og ikke mindst den passion hun får givet videre til dem – på Tåsinge Plejecenter.

Camilla Lysbjerg Fabricius Eriksen står bag indstillingen, hvor hun understreger Lines evne til at få eleverne på dagcenteret til at se meningen med deres praktik. Den mening formår Line at skabe ved at vise eleverne, hvilken forskel det gør for dagcenterbrugeren, at de bruger deres faglighed, passion og engagement.

I indstillingen noteres det desuden, at Line har en evne til at motivere FGU-elever, der efter svær skolegang tvivler på egne evner, til at starte på uddannelsen til enten social- og sundhedsassistent eller -hjælper.

Den nysgerrige og lune nordjyde
Anette Irene Christensen er ikke umiddelbart én, der stiller sig op på ølkassen og holder den store tale, men hun er nysgerrig, grundig og dedikeret, og derfor fortjener hun nomineringen til ’Årets arbejdsmiljørepræsentant’. Det mener i hvert fald hendes leder, Henrik Malmros, der har indstillet hende til prisen.

Anette er rengøringsassistent og arbejdsmiljørepræsentant (AMR), og så er hun, ifølge indstillingen, særdeles løsningsorienteret. Hun har været med til at starte et AMR-netværk på tværs af faggrupper i Tårnby Kommune.

FOA sidder også med i juryen
Om Helle, Line og Anette også ender med at vinde priserne, må vi vente til d. 17. november med at finde ud af. Her danner DR Koncerthuset rammerne om den store prisfest, hvor der desuden skal uddeles priser i kategorierne ’Årets samarbejdspris’, ’Årets organiser’ og ’Årets initiativ’. I de to sidstnævnte kategorier er der ikke nominerede, mens de nominerede i samarbejdsprisen endnu ikke er offentliggjort.

I juryen sidder en række repræsentanter fra landets største fagforeninger, herunder også Mona Striib, forbundsformand i FOA. Derudover er der to tillidsrepræsentanter at finde samt direktør i Pension Danmark, Marianne Fussing Ørsted.