Så begynder udbetalingerne fra LG til FOAs medlemmer!

Så er der endelig penge til FOAs medlemmer.

Efter godt 3 års ventetid kan FOA Vendsyssels medlemmer, der var ansat i det konkursramte plejefirma Kærkommen, få udbetalt kompensation fra Lønmodtgaernes Garantifond (efterfølgende LG).

Ved en dom i Vestre Landsret fredag den 23. november blev LG dømt til udbetale godtgørelser til de ansatte i det konkursramte Kærkommen.

Lønmodtagernes Garantifond skal betale alle tilgodehavender.

Vestre Landsret afsagde sin dom fredag den 23. november 2018 og Lønmodtagernes Garantifond (LG) blev pålagt at betale samtlige krav i sagen, d.v.s. i omegnen af 12 millioner kroner til de 77 ansatte, der i første omgang blev sorteper efter Kærkommens konkurs tilbage i 2015.

For de medarbejdere, der umiddelbart efter konkursen blev ansat i henholdsvis Hjørring og Aalborg kommuner havde LG ellers, i første omgang, afvist samtlige krav med påstand om, at der forelå virksomhedsoverdragelser til henholdsvis Hjørring Kommune og Aalborg kommune og at det derfor, efter LGs opfattelse, var de to kommuner, der skulle afregne de ansattes tilgodehavender.

FOA Vendsyssel har kontaktet alle de medlemmer, der var ansat i Kærkommen ved konkursen for at være behjælpelige med at få tjekket om udbetalingerne sker og at beløbene er rigtige - herunder afvikling af de lån, som blev givet fra forskellig side umiddelbart efter konkursen.

Det er vores håb at alle de medlemmer, der led økonomiske tab i forbindelse med konkursen nu hurtigt kan få kompenseret for de manglende udbetalinger fra Kærkommen - det kan dreje sig om løn, pension og/eller feriepenge.

Hvis du er medlem af FOA Vendsyssel og ikke har snakket med os inden midten af denne måned skal du kontakte ois på tlf. 4697 1346.

Sammen gør vi forskellen

Lagt på den 03.01.2019