25 pædagogiske assistenter klar til nye opgaver

Det er en af vores yndlingsopgaver at ønske nyuddannede pædagogiske assistenter tillykke med deres uddannelse. I dag var vi til dimension på SOSU H, hvor 25 glade EUV1 (elever over 25 år) modtog deres uddannelsesbevis fra uddannelseschefen sammen med en flot orange rose af FOA Nordsjællands sektorformand Rie Hestehave.

En uddannelse der motiverer

En nyudklækket pædagogisk assistent udtrykte efter at have modtaget sit uddannelsesbevis, at det havde været grænseoverskridende at skulle starte på uddannelsen, og at de første måneder havde været svære og endda også havde budt på tanker om at stoppe. Men interessen for at gennemføre en spændende uddannelse vandt alligevel og nu er det tilbage på arbejdspladsen og bruge alt det lærte i praksis.

”Uddannelseslysten er tændt”, sagde uddannelseschef Sanne Goksøyr og holdt en fin tale om motivation som drivkraft for succes på uddannelsen. ”Skolen har støttet jer i at styrke jeres selvstændighed og kompetencer, hvilket jeres uddannelsesbeviser med de mange flotte resultater og høje karakterer med al tydelighed viser”.

Den afgående klasse med EUV1-elever blev beskrevet som en klasse med mange synspunkter og gode refleksioner, som også har gjort indtryk på skolens undervisere, og givet noget tilbage til skolen. Nu er det så tid til at træde tilbage ud i samfundet og tilbage på deres arbejdspladser, hvor de nye kompetencer skal sættes i spil sammen med kollegerne.

Tillykke med troen på jeres pædagogiske kompetencer

FOA Nordsjælland ønsker jer stort tillykke med uddannelsen og hilser velkomment at vi i dag har sendt ny faglært arbejdskraft ud i samfundet – det har vi i den grad brug for. Vi håber, at I vil gå ud og være gode ambassadører for uddannelsen til pædagogisk assistent, så I I fremtiden vil få endnu flere kolleger til at bidrage til vores fælles velfærd.

Tillykke med, at I har fået troen på jer selv og jeres pædagogiske kompetencer. Arbejdsfællesskabet har brug for jer. Held og lykke - vi er stolte af jer!

Der er kolleger på vej til jer!

Og til alle jer der også drømmer om at uddanne jer: undersøg mulighederne sammen med os – det er aldrig for sent at komme i gang uanset, hvor lang tid siden det er siden du gik i skole sidst eller hvor meget erfaring med det pædagogiske område du har. Til august 2019 starter 28 nye elever på uddannelsen – mange af dem er hjulpet på vej af FOA Nordsjælland.