Advarsel: Mystisk "FOA-dame" på spil

Bliver du kontaktet af en kvinde på 35-40 år, der udgiver sig for at komme fra FOA for at aflevere en opsigelse, er det fup og fidus!

Af: René Johansen, rejo@foa.dk

FOA Frederikshavn skal hermed, på baggrund af en konkret henvendelse, advarer alle medlemmer om en kvinde, der angiveligt går rund og udgiver sig for at komme fra FOA.

Kvinden har senest henvendt sig til to ansatte fra en privat virksomhed. Henvendelsen skete d. 20. august. Kvinden opsøgte de to medarbejder på deres private bopæl, og medbragte en hvid mappe med FOA logo på. Kvinden havde oplysninger om de to medarbejderes tidligere ansættelsesforhold, samt dokumenter med deres CPR nummer på.

Kvinden meddelte de to ansatte om, at de var opsagt hos deres arbejdsgiver, med øjeblikkelig virkning, og ikke skulle møde ind mere. En meddelelse hverken FOA eller de to medarbejderes arbejdsgiver har noget som helst med at gøre, og som intet har på sig.
Kvinden bad i forbindelse med besøget også om underskrift på et stykke papir, hvor de to medarbejdere skulle skrive under på, at de ikke ville kontakte arbejdsgiveren.

De to medarbejder har efterfølgende politianmeldt kvinden.

Afdelingsformand, Rose Ludvigsen ser meget alvorligt på sagen, og fortæller:
”Det er noget vi tager meget alvorligt på. Udover at det selvfølgelig har været en rigtig ubehagelig oplevelse for de to det er gået ud over, så er det selvfølgelig også meget alvorligt, når FOA som organisation misbruges på den her måde. Det kan og vil vi ikke sidde overhørigt”.

Rose slår samtidig fast, at FOA som organisation, aldrig er involveret i en opsigelse, på den måde det her er sket. FOA modtager alene en orientering fra arbejdsgiveren om opsigelser, men det er enten arbejdsgiveren selv eller postvæsenet der levere opsigelsen.

FOA Frederikshavn overvejer lige nu, om der fra afdelingens side skal foretages særskilt politianmeldelse. Samtidig opfordres alle medlemmer til, at udvise agtpågivenhed, hvis de udsættes for den mystiske dames besøg.

Har du hørt om den mystiske dame eller har du selv været i udsat for noget lignende, kan FOA Frederikshavn kontaktes på telefon 46971170.

For yderligere information, kan afdelingsformand Rose Ludvigsen kontaktes på mobil 30700428.

Lagt på den 28.08.2014