Hvorfor er 1. maj så vigtig for alle os lønmodtagere

Lad os få dialogen tilbage på sporet.

Hvorfor er 1. maj så vigtig for alle os lønmodtagere
Så har det igen været den 1. maj. Sammen med et flot fremmøde, og gode taler har vi igen fået markeret arbejdernes internationale kampdag.

Og måske har kampen, her i vores moderne samfund, aldrig været vigtigere end den er nu?  Selvom vi lever i et velfærdssamfund, så får vi mange henvendelser fra faglige medlemmer, der er udfordret. Nedslidning, arbejdsskader, stress og uklare forventninger…Det må, og skal kunne gøres bedre.

Dialog og inddragelse bør være naturligt alle steder:
- Kampen om godt arbejdsmiljø
- Kampen om gode arbejdsvilkår
- Kampen om en værdig tilbagetrækning
- Kampen om medinddragelse og medbestemmelse
I FOA skal vi sammen med andre OK-fagforbund selvfølgelig fortsat have dialog med arbejdsmarkedets parter omkring forbedring af arbejdsvilkår.

Lad os få dialogen tilbage på sporet; gerne med en "cc" til den siddende regering:
I Danmark skal vi selvfølgelig fortsat turde dialogen – også selvom vi møder nogle der ikke er enige med os.
Lad os få nuancerne i spil, og være enige om, at respekten for hinanden skal være der. Også selvom vi er uenige, men så har vi haft dialogen sammen.

Fredag den 5. maj 2023, blev desværre den sidste Store bededag som helligdag.  Jeg håber I har nydt den.
Selvom det ikke lykkedes, at få regeringen til at trække forslaget tilbage om afskaffelsen af Store bededag, viste en samlet fagbevægelse endnu en gang, at det er muligt at stå sammen. Jeg håber, at det en dag igen vil blive muligt at føje St. Bededag til oversigten over helligdage i Danmark. Så lad os også her få dialogen tilbage på sporet.

Ekstraordinær Generalforsamling
I FOA Storstrøm har vi den 3. maj afholdt ekstraordinær Generalforsamling, efter indstilling fra afdelingsbestyrelsen om mandat til salg af afdelingshusene i Næstved og Maribo.  Generalforsamlingen gav mandatet. Tak til de fremmødte for tilliden. Jeg vil selvfølgelig løbende, orientere om status for vores videre arbejde.

Benyt dine medlemsfordele – Køb billetter med rabat
Helligdagen Kr. Himmelfart står for døren, og heldigvis har regeringen ikke fjernet den. Jeg vil lige her kort benytte lejligheden til at informere om, at man som fagligt medlem kan købe billetter til nedsat pris til både BonBon-Land og til cirkus Arena igennem FOA Storstrøm.

Ønsker alle en god Kr. Himmelfart; nyd den

Morten Nielsen