OK24 - Det er nu du kan stille krav til din overenskomst

Alle offentligt ansatte skal have nye overenskomster i 2024.
Følg med i forhandlingerne om dine løn- og ansættelsesvilkår, og se hvordan du kan gøre din indflydelse gældende i processen.

Hvis du er offentligt ansat og medlem af FOA, så har du sikkert allerede modtaget et debatoplæg om FOAs krav til de kommende forhandlinger.

Debatoplægget er tænkt som inspiration til, at du og dine kolleger kan drøfte ønsker og krav til de kommende forhandlinger eller at du selv kan overveje, hvad der er vigtigt lige netop for dig - hvis ikke du har fået debatoplægget kan du finde det her

For at finde yderligere inspiration kan du deltage i FOAs fælles optaktsmøder.

Der afholdes et i hver region og møderne er aftenarrangementer fra kl. 17-20 med en blanding mellem hygge og indignation, fællesskab og handlekraft, folkemøde og social bevægelse. Det er ikke her, der bliver udtaget krav – det foregå som sædvanlig via afdelingerne – men der vil blive mulighed for at diskutere kravene og den aktuelle forhandlingssituation.

Dine egne krav kan du indsende her på siden. Vi samler dem lokalt og sender dem samlet til forbundet senest 1. oktober.

Du kan læse mere om kravsindsamling og regionale møder her