Sammen gør vi forskellen
Klik på grafikken og få mere info om at være tillidsrepræsentant i FOA Nordjylland.

Tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter

Tillidsrepræsentanter (TR) og arbejdsmiljørepræsentanter (AMR) i FOA Nordjylland bliver klædt på til opgaven!

Om at være tillidsrepræsentant i FOA Nordjylland.

FOA Nordjylland har en række tillidsvalgte (TR og AMR), som spiller en afgørende rolle i fagforeningen. De fungerer som bindeled mellem FOAs politik og det daglige arbejde på arbejdspladserne i Region Nordjylland samt i kommunerne Thisted, Morsø, Rebild, Vesthimmerland, Jammerbugt og Aalborg. Alle de tillidsvalgte har flere vigtige funktioner.

Kollegernes stemme
De tillidsvalgte giver FOA Nordjylland indsigt i kollegernes holdninger, forventninger og behov. De er med til at forbedre arbejdsvilkårene for alle medlemmer.

Arbejdsfordeling
Aftaler om arbejdsfordeling mellem de tillidsvalgte og FOA Nordjylland indgås i en TR/AMR-aftale. De aftaler tager højde for de opgaver, som de tillidsvalgte møder i deres faglige arbejde. Aftalerne bliver løbende fornyet.

Mulighed for afvisning
Efter konkret aftale med FOA Nordjylland kan de tillidsvalgte fravælge visse opgaver i en aftalt periode. I sådanne tilfælde udfører FOA Nordjylland de specifikke opgaver.

Kompetenceudvikling
Samtalen med de tillidsvalgte afdækker også behovet for kompetenceudvikling i forhold til specifikke faglige arbejdsopgaver. Hvis du er TR eller AMR og har brug for viden om konkrete emner, tilbyder FOA Nordjylland forskellige faglige kurser året rundt.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte arbejdsfællesskabet for tillidsvalgte i FOA Nordjylland.