Er du og dine kolleger klar til OK24?

Vi er i øjeblikket midt i overenskomstforhandlingerne, og det er vigtigt at huske, at det at stille krav er en ret, man har som medlem af FOA. Her kan du høre fællestillidsrepræsentant Kira Nymark, som giver flere bud på, hvad hun gerne vil have ud af OK24.

Kira er social- og sundhedsassistent og har store forventninger til forhandling af de nye overenskomster, som skal sikre bedre løn- og arbejdsvilkår for alle offentligt ansatte.

Den eneste grund til, at Kira kan komme med krav, er, fordi hun er medlem af FOA, som er en OK-fagforening, der kan forhandle med arbejdsgiverne. Når du er medlem af FOA, er du én af grundene til, der lige nu forhandles om bedre vilkår for dig og dine kolleger. Derfor en stor TAK for DIT medlemskab på fællesskabets vegne.

Det er endnu uvist, om OK24 vil blive stemt igennem eller ender i konflikt. Men én ting er sikkert: Hvis du eller en kollega vil modtage støtte i tilfælde af en eventuel konflikt, skal man være meldt ind i FOA senest den 1. februar. Så det er om at få sat skub i de kolleger, der endnu ikke er en del af FOA-fællesskabet.

Meld en kollega ind

Om OK24-forløbet