Foto: Jørgen True

Demonstration for bevaring af store bededag: Se, hvordan du kan komme med

På søndag den 5. februar fra klokken 14:00 til 16:00 inviterer en samlet fagbevægelse til demonstration på Christiansborg Slotsplads i København for at vise modstand mod politikernes lovforslag om at afskaffe store bededag som helligdag. Læs her, hvordan du som FOA-medlem kan komme gratis med bus til København.

”Vi vil ikke finde os i deres tyveri af vores fridag, mens man også fjerner kompensation for de lønmodtagere, der arbejder på store bededag. Og vi vil slet ikke finde os i, at de blander sig i vores arbejdstid og angriber den danske aftalemodel.”

Sådan lyder det fra formanden for Fagbevægelsens Hovedorganisation Lizette Risgaard i den invitation, hun og FH på vegne af en samlet fagbevægelse har sendt ud.

Demonstrationen løber af stablen fra klokken 14:00 til 16:00 søndag den 5. februar på Christiansborg Slotplads i København, hvor der vil være både taler og underholdning. Man kan blandt andet opleve Anne Linnet.

”Uanset hvem du er, hvad du laver, hvem du stemmer på, hvor du bor i landet, så er den her markering for dig. For store bededag er alle danskeres helligdag,” står der i den Facebookbegivenhed, der er oprettet.

Kom med bussen gratis med FOA
Flere FOA-afdelinger har arrangeret gratis buskørsel til og fra demonstrationen i København.

Blandt andre FOA Mariagerfjord, hvor der vil blive serveret rundstykker i bussen på vej derhen og aftensmad på vej hjem.

Du kan også læse mere om FOAs kamp mod afskaffelsen af store bededag her.