Hav følgende klar, når du skal anmelde arbejdsskade
Jo bedre du er forberedt, når din arbejdsgiver (eller du selv) skal anmelde din arbejdsskade, jo bedre bliver din beskrivelse af arbejdsskaden.
- 1. Tidspunkt. Dato og klokkeslet. Hvornår skete skaden? Er andre tidspunkter relevante for hændelsesforløbet?
- 2. Navne og kontaktinformationer. Var der vidner? I så fald hvem? Det kan være kollegaer, pårørerende, patienter, klienter eller andre, der overværede ulykken eller skaden.
- 3. Billeder. Har du eller andre taget billeder efter skaden? Af dig selv eller stedet, hvor skaden er sket?
- 4. Anmeldelser. Er skaden eller arbejdsforholdene beskrevet i mails, referater fra personalemøder, i skadestuerapport, lægejournal eller andet? Er skaden anmeldt til politi eller forsikringsselskab?
- 5. Beskrivelser af arbejdsgange og brugsanvisninger til hjælpemidler. Har de været mangelfulde, eller er de ikke blevet fulgt?