Klik på billedet: Som medlem af FOA får du mange fordele: Gode rabatter på indkøb og oplevelser, kompetent juridisk hjælp og inspiration til faglig udvikling for at blot at nævne nogle få.
Foto: Inge-Marie Krøier

Få dine kolleger med i FOA, så vi sikrer dem penge ved konflikt

Hvis du vil være sikker på at også dine kolleger får konfliktunderstøttelse, hvis der bliver konflikt under OK24, skal du opfordre dem til at blive medlem af FOA.

Det er budskabet fra FOA Nordjyllands formand Kristian Gaardsøe, som opfordrer alle tillidsrepræsentanter og medlemmer til at tale med deres kolleger om fordelene ved at være en del af fagforeningen.

Kun understøttelse til medlemmer

”Vi skal snart forhandle om vores løn- og arbejdsforhold med de offentlige arbejdsgivere, og vi ved ikke, om det ender med strejke eller lockout. Hvis det sker, vil FOA kun give konfliktunderstøttelse til dem, der er medlemmer. Så hvis du har kolleger, der ikke er medlemmer, så gør dem en tjeneste og fortæl dem, at de kan spare sig selv for en masse økonomisk bøvl ved at melde sig ind nu,” siger han.

Vis kollegialitet – meld en kollega ind i FOA
For at være berettiget til konfliktunderstøttelse skal man være medlem af FOA senest 1. februar 2024, hvis man arbejder på et af FOAs overenskomstområder. Bliver man ansat efter 1. februar, skal man melde sig ind med det samme.

Meld en kollega ind

Hvis du melder en kollega ind, får du et gavekort til Coop på 300 kr., hvis betingelserne er opfyldt.

Det er da en god måde at vise din kollegialitet på, ikke?

Skriv en kommentar på Facebook