Er du elev og under uddannelse kan du være medlem af FOAs fagforening og FOAs a-kasse til en lavere pris.
Foto: Inge-Marie Krøier

Kontingent for elever under uddannelse

Er du elev og under uddannelse, kan du være medlem af FOAs fagforening og FOAs a-kasse til en lavere pris. Dit kontingent afhænger af, hvordan din uddannelse forløber og hvor meget du tjener.

Sådan får du nedsat dit kontingent som elev
Hvis du allerede er medlem af FOA og du er begyndt på en uddannelse, skal du huske at opdatere dine oplysninger om din uddannelse. Så kan vi nemlig se, om du har ret til et billigere kontingent.

Det koster det at være medlem af fagforeningen

Din situation  Pris pr. måned
 Under 18 år
 På grund- eller hovedforløb og tjener under 20.359 kr.
 99 kr.
 På grund- eller hovedforløb og tjener over 20.359 kr.
 249 kr.

Priserne gælder for 2024.

Er du i tvivl om, hvilken lokal FOA-fagforening du hører til, så kontakt os gerne!

Bliv medlem

Hvis din uddannelse varer mindre end 18 måneder, eller hvis du vil betale til efterlønsordningen, skal du ringe til a-kassen på 4697 3777 (alle hverdage 8-18) og høre, hvad dit kontingent til a-kassen er.

Er du elev?
VIGTIGT: Hvis du får en anden indtægt
Hvis du får en anden indtægt end din elevløn fra 1. januar 2024, mens du er elev, skal du betale mere i kontingent.

FOAs A-kasse skal tjekke din indkomst en gang om året for at se, om du har haft en anden indtægt end din elevløn i den periode, hvor du har betalt elev- og uddannelseskontingent (det vil sige den periode, hvor du har fået lov til at betale mindre i kontingent).

Hvis det viser sig, at du har haft en anden indtægt end din elevløn, skal du betale et beløb tilbage, som svarer til det normale kontingent for hele den periode, hvor du har betalt elevkontingent. Det vil typisk være over 4.000 kroner. Det er derfor vigtigt, at du kontakter os, hvis du er i tvivl om, om du opfylder betingelserne for elevkontingent.

Skal du have en anden indtægt end din elevløn registreret, skal du kontakte a-kassen, før du begynder at arbejde.