Lotte Berthelsen og Liselotte Kjærup-Nielsen - begge medlemmer i FOA Nordjylland, men for en tid ansat af Forbundet.
Foto: Inge-Marie Krøier

Har FOA din nye e-mail?

E-mail, mobilnummer, arbejdssted og stilling er centrale informationer om FOAs medlemmer – kontakt os gerne, hvis noget har ændret sig!

I hele FOA har vi fokus på registrering af korrekte medlemsdata, da det er af afgørende betydning for at kunne yde den bedste medlemsservice. Vi har brug for at have styr på data og især på medlemmers e-mailadresse!

Altid bedst med korrekt medlemsdata
Til enhver tid har vi brug for korrekte oplysninger om FOAs medlemmer, når der er brug for at sende information, stille spørgsmål eller eksempelvis gøre opmærksom på lokale arbejdspladsbesøg. Med en korrekt e-mail, har FOA mulighed for at få din opmærksomhed, sende elektroniske nyhedsbreve eller gøre det muligt for dig at stemme elektronisk, når overenskomstforhandlingerne afsluttes senere på foråret. Har vi ikke din korrekte e-mail eller er du registreret hos en tidligere arbejdsgiver, så er der risiko for, at du ikke får mulighed for at stemme elektronisk.

Din e-mail sparer dig og FOA for mindst 30 kroner!
I øjeblikket indsamler Liselotte Kjærup-Nielsen & Lotte Berthelsen fra FOA medlemsdata på livet løs. Der er mange grunde til at vedligeholde medlemsdatabasen i FOA, og spørger du Liselotte, så er det en rigtig god motivationsfaktor, at FOA kan spare 30 kroner, hver gang hun har indsamlet én e-mailadresse. Det er nemlig prisen, når man senere på året skal sende afstemningsmateriale via Post Nord.
Lotte og Liselotte er ansat af FOA i Forbundet, men sidder fysisk i FOA Nordjylland, hvor de er udstyret med computer og mobiltelefoner, så de kan klare den omfattende opgave, det er at tjekke medlemsdata for alle FOA-afdelinger. Langt de fleste FOA-medlemmer har været positive, når de to har ringet ud og det sender et signal om, at FOA tager sig tid til at få styr på detaljerne. Liselotte fortæller, at det kommer bag på mange medlemmer, at FOA ikke automatisk får besked når fastnetnummeret nedlægges eller ved jobskifte.

E-mail og mobilnumre har førsteprioritet
Nøjagtig som på sygehusene sorteres medlemsdata efter rød, gul og grøn kategori. De medlemmer, hvor FOA kun har registreret navn og adresse hører til rød kategori, og her er fokus at indsamle en korrekt e-mail. I den gule kategori har FOA ofte registreret et fastnetnummer, men her løber Lotte og Liselotte også i problemer, da mange for længst har nedlagt fastnetnummeret. Derfor gør de begge brug af Krak og De Gule Sider i jagten på korrekte data.
I den grønne kategori ser det langt bedre ud, hvis man i forvejen har registreret et mobilnummer og blot mangler en e-mail, da man der har mulighed for at sende en sms. I den hvide kategori burde alt være korrekt, men af og til viser det sig, at de registrerede data ikke er korrekte alligevel. Det sker typisk, hvis et medlem har registreret en arbejdsmail hos FOA, og i mellemtiden har skiftet job. I det tilfælde bliver mailboksen lukket, og det betyder, at e-mails aldrig når frem. De seneste uger har Liselotte blandt andet talt med rigtig mange FOA-medlemmer i København og Guldborgsund-området og de næste medlemmer, som står for tur, kommer fra Randers-området.

At finde et medlem…
Liselotte fortæller, at det har været et udfordrende job at finde frem til en langt række medlemmer. Indimellem kan det være et større detektivarbejde, og derudover kan det være svært at træffe medlemmet også selvom de ringer om aftenen! Desuden kan det danske sprog være en forhindring for nogen, og derfor må de indimellem vente på, at få en opringning fra medlemmets søn eller en datter for at skaffe en e-mail.
Undervejs har Liselotte talt med rigtig mange, og hun har også svaret på mange typer af spørgsmål eller sendt forespørgsler videre til lokalafdelingen.

Senest redigeret den 24.01.2018 af Inge-Marie Krøier

Skriv en kommentar på Facebook