Vigtig info vedr. FYS-FONDEN

Kære medlemmer

Hvis du har ansøgt vores FYS-FOND om refusion for en del af din egenbetaling til behandler - OG har indsendt bilagene til os, således at vi modtog dem senest 7. januar 2024 - så kan vi oplyse, at vi er gang med at sagsbehandle alle ansøgninger og bilag - og du kan forvente at modtage din refusion inden udgangen af januar måned.

Vær opmærksom på at beløbet man kan få refunderet fra 2024, er sat ned til kr. 1.200,- om året. OG at man SKAL huske at indsende bilag senest ved udløb af det kvartal, hvori behandlingen har fundet sted.

Det betyder således, at har du modtaget behandlinger i perioden 01.01.24 – 31.03.24, så skal du sende bilagene til os, så vi modtager dem senest 7. april 2024. Modtager vi dem senere, mister man muligheden for at modtage refusion. Det samme gør sig gældende for årets øvrige 3 kvartaler. Vi vil ikke længere sagsbehandle bilag for et helt år ad gangen.

I SKAL også huske på, at man SKAL indsende bilagene via den digitale postkasse under mit FOA:

OG kun hvis man kontakter os og forklarer, hvorfor man ikke er i stand til at indsende bilag digitalt, kan man aflevere det som almindelig fysisk kopi. BEMÆRK at vi ikke accepterer både at modtage bilag via den digitale postkasse og samt i fysisk form eller indsendt som en indscannet vedhæftet fil. Vi bruger alt for mange ressourcer på at sikre os og tjekke op på, at vi ikke har modtaget de samme bilag flere gange. Og i disse tilfælde vil det ikke være muligt at få refunderet sin egenbetaling.