Læs op Udskriv $name Information og medier Vores mål er at opnå: Kommunikationen i afdelingen skal sikre god service og kvalitet for medlemmer og samarbejdspartnere. Udadtil skal afdelingen gøre sine faglige holdninger og handlinger synlige for nuværende og potentielle medlemmer, offentligheden og politiske beslutningstagere. Det vil vi fordi: Vi skal opleves som en åben, troværdig og demokratisk organisation, der er i dialog med sine medlemmer og varetager de arbejdsmæssige interesser i forhold til kommunale og amtslige arbejdsgivere og det øvrige samfund. Dialogen sikrer, at vi lytter til medlemmers ønsker og behov og tilrettelægger informationen ud fra dette. Afdelingens politiske ledelse skal være åben over for enhver saglig henvendelse fra journalister og medier, ligesom formand, faglige sekretærer og tillidsvalgte skal markere sig jævnligt i aviser, radio og tv, når det er relevant. Det vil vi gøre: Arbejde for at al dialog med medlemmer og tillidsvalgte - både gennem skrivelser og ved telefonisk og personlig kontakt - foregår i en åben, venlig og letforståelig tone. Hele tiden udvikle månedsbladet KLS Nyt efter medlemmernes behov. KLS Nyt er åbent for medlemmerne og modtager gerne indlæg til bladet. Sende KLS Nyt til interesserede arbejdsledere, politiske beslutningstagere og journalister. Formidle alle informationer, som er relevante for medlemmerne, i KLS Nyt, Fagligt Nyhedsbrev, hjemmesiden m.v., når medlemmer og tillidsvalgte har brug for det. Oprette en FOA/KLS hjemmeside på internettet med nyheder, informationer, indmeldelsesblanket og andre skemaer, debatforum m.m. Tilbyde medlemmer og tillidsvalgte kursus i pc og internet. Kontakte journalister og medier i forbindelse med sager og historier, f.eks. fra lokalområder og alternativer til udlicitering. Styrke daglig ledelse og tillidsrepræsentanter med tilbud om medietræning. Medlemmer med debat-skrivekløe kan få gode råd og en håndsrækning til at skrive deres debatindlæg hos afdelingens journalist. Vi er på vej til at nå vores mål når: Telefonproblemer og medlemsklager er registreret, undersøgt og tacklet i år 2002, således at de er halveret med udgangen af 2003. Der gennemføres læserundersøgelser af KLS Nyt mindst hvert andet år. Hjemmesiden søges oprettet i år 2002 og skal opdateres mindst en gang om ugen. Hjemmesiden skal gerne have mindst 5 besøg dagligt. Mindst 10 procent af de tillidsvalgte tilbydes pc- og internet-kursus, og 4 procent af medlemmerne tilbydes pc- og internet-begynderkursus i 2002. Bl.a. medietræning af daglig ledelse og tillidsrepræsentanter sikrer, at fagforeningen flere gange hver måned markerer sig med mærkesager, synspunkter og erfaringer i mediedebatten samt op til valg. Der kommer et debatindlæg i medierne fra KLS-medlemmer mindst hver anden måned.