Er du vores nye kollega?

Generalforsamling 1. oktober 2020 kl. 19
På valg: Faglig konsulent
Indkomne forslag skal være afdelingen i hænde senest 10. september kl. 14

Indsend forslag til fagl020@foa.dk

Tilmeld dig generalforsamlingen her 

Stillingsbeskrivelse valgt faglig konsulent

  • Stillingen tiltrædes 1. august 2021.
  • Det er en valgt stilling, og man indgår i ledelsesteam med de øvrige valgte i afdelingen.
  • Som valgt er man ikke dækket af en overenskomst, men bestyrelsen har besluttet, at valgte hører under Ferieaftalen på det offentlige område, ligesom der er fuld løn under sygdom.
  • Som valgt har man ingen øverste arbejdstid. Man er selv ansvarlig for at tilrettelægge sin arbejdstid. Man er i den forbindelse ansvarlig overfor bestyrelsen, og skal derfor hvert halve år fremlægge tidsforbrug, som er registreret dagligt.
  • Jobbet er ikke et 8 - 16 job. Man skal være fleksibel og omstillingsparat. Mødevirksomheden er ofte af akut karakter, hvorfor man skal kunne rykke ud med kort varsel i kommune og region. Arbejdsdagen foregår ikke alene i FOA Huset, men også ude i landet, til regionale møder og undervisning, ligesom møder og forhandlinger i kommune og region forekommer løbende. Møder og undervisning kan være af flere dages varighed, hvorfor overnatning kan forekomme. Der kan ligeledes forekomme aftenmøder og weekendarbejde.
  • Der vil blive tilrettelagt oplæring i et vist omfang, men man kan ikke forvente, at man kan nå at blive oplært i alle jobfunktioner fyldestgørende. Erfaringen er dog, at jobbet er en lang læring.
  • I FOA Sønderborg har vi fællesledelse. Fællesledelsen har fokus på alle medlemmer af FOA Sønderborg, og alle beslutninger skal være til gavn for alle medlemmer. Alle valgte er en del af fællesledelsen. Alle beslutninger tages i fællesskab og ingen har mere at sige end en anden. Såfremt fællesledelsen ikke kan blive enig, forlægges det bestyrelsen som tager den endelige beslutning. Fællesledelsen mødes flere gange om ugen til korte planlægningsmøder, hvor man fordeler nye opgaver, og opdaterer kollegerne på de vigtige ting man er i gang med og som vedrører alle på informationsniveau. Det er vigtigt for afdelingen at alle i ledelsen i hovedtræk ved alt om hvad der foregår i FOA Huset. Fællesledelsen mødes ligeledes 3-4 gange årligt til heldagsmøder for at planlægge større aktiviteter og eller indsatsområder, som er besluttet i afdelingsbestyrelsen. Information er en vigtig del af den måde der arbejdes på, ligesom ærlighed og oprigtighed er en nødvendighed. Der arbejdes populært sagt efter princippet: ”svesken på disken”.

Stillingsindhold er pt. som følger, i overskrifter:

  • Arbejdsmiljø
  • Opsigelser
  • Funktionærlov, Forvaltningslov, ansættelses- og afskedsret (implicit løn- og ansættelsesvilkår)
  • Bestyrelsesmøder - deltage
  • Praktisk ansvarlig for bestyrelsesarbejdet (minus referatskrivning)
  • Uddannelsesansvarlig - TR/AMR
  • FIU SYS 2
  • Socialpolitisk ansvarlig
  • Udarbejde indlæg fra ansvarsområderne til nyhedsbrev, hjemmeside og Facebook
  • Seniorklub ansvarlig
  • Lederansvarlig inkl. konflikt mellem medarbejder og leder
  • HB-suppleant for Jytte
  • Regionsformandsmøde suppleant for Jytte
  • Servicekald-opkald til medlemmer efter 3 måneders medlemskab
  • Opkald til medlemmer der ønsker udmeldelse/overflytning - sektorer er back up - elev person er back up
  • Kongresdeltagelse - også praktisk ansvarlig
  • Fællesledelsesmøder
  • Arbejdsmiljøansvarlig i FOA Huset
  • SU i samarbejde med personaleansvarlige
  • LO samarbejde
  • Administrator på virk.dk - praktisk ansvarlig
  • Ansvarlig for afvikling af medlemsjubilæum