Formandens sommerhilsen

Kære medlemmer

Sommeren har ramt Danmark med fuld sol og varme - det er skønt!

I afdelingen er vi glade for, at I har taget så positivt imod forårets kurser og aktiviteter, hvor der har været stor tilslutning til det meste. Vi havde for eksempel fuldt hus til vores 1. maj arrangement, hvor vi måtte finde ekstra borde og stole frem til de sidste gæster. Men det var bare festligt at kigge ud over en sal fuld af glade medlemmer med familie.

Kig også allerede nu frem mod efterårets kurser, samt foredraget om ”Pigerne på Sprogø” og forpremieren på ”Journal 64” der annonceres i juli måneds nyhedsbrev. Det er allerede nu muligt at købe billetter.

Letbane-sagen - Ja, man kan jo ikke ligefrem sige det kører på skinner!
Letbanen havde klaget over, at der var brugt en forkert lokalplan i Taksationskommissionens beregning af erstatning til FOA for mistet areal. Taksationskommissionen har lyttet til klagen, og nedsat erstatningen til FOA.
Men Letbanen ønsker fortsat en nul-kroners løsning, så derfor har selskabet bragt sagen for domstolene.
Hvordan og hvornår sagen får sin ende er endnu for tidligt at gætte på. Men jeg giver besked, når der er nyt.

Endelig ønsker jeg alle en fantastisk sommer med tid til afslapning og hygge!

Nina Skov-Lauridsen
Afdelingsformand