Påske på Arbejdermuseet: Sig det med perler

Kære medlemmer

Foråret er på vej, og der er nye oplevelser i vente på Arbejdermuseet. Husk at du som KLS-medlem har gratis entré og du kan ovenikøbet invitere en ekstra voksen gratis med. Alle børn under 18 år har gratis adgang.

I påskeferien er det 10 år siden, at 69.000 kærere blev lockoutet i en af danmarkshistoriens største arbejdskonflikter i nyere tid. Det markerer Arbejdermuseet med flere aktiviteter:

29. marts - 10. april:

Udstilling af verdens største lockout-perleplade

En af museet helt særlige genstande vises frem i festsalen i påskeferien. Et 13 meter langt værk sat sammen af 300 perleplader, skabt af flere end 150 lærere og børn fra hele landet. Igennem billedfortællinger viser den lærernes dagligdag under lockouten og er fuld af små kommentarer og refleksioner over oplevelsen af at være lockoutet.

3. april - 10. april

Aktivitet: Lav din egen perleprotest

Del dit håb for fremtiden og giv dit budskab til verden. Bliv inspireret af lockout-perlepladen eller symboler og praoler fra Arbejderbevægense. Du kan også give din protestperleplads sin helt egen form. Med kreativiteten som kampvåben er der ingen grænser.

Læs mere HER

30. marts, kl. 17 - 18.30

Faglige forbilleder: Samtale i festsalen

Oplev Anders Bondo Christensen, der stod i spidsen for Danmark Lærerforening, nnår vi genbesøger, hvordan det var at stå midt i krydsilden under lærerlockouten. Hvilken betydning har konflikten haft for lærerfaget? Kom til fyraftenssamtale med et fagligt forbillede på Arbejdermuseet! Vil skal blive klogere på en person, der har gjort en helt særlig indsats for både fællesskab og bedre arbejdsforhold. Det koster 50 kr. at været her til samtalen i festsalen.

Læs mere HER