Nyindmeldt får kr. 24.000 ekstra i løn!

Ny indmeldt i FOA Frederikshavn: Efter en lønforhandling fik medlem efterbetaling på kr. 19.802 og ekstra kr. 24.273 i årligt løntillæg

I forbindelse med en rutinemæssig kontakt til en nyansat omsorgs- og pædagogmedhjælper, konstaterede René Johansen, der på daværende tidspunkt var ansat som faglig konsulent, at pågældende var indplaceret på grundløn, tillagt løntillæg for anden relevant uddannelse.

René vurderede hurtigt, at lønindplaceringen burde være højere, set i forhold til stillingens indhold og den pågældende omsorg- og pædagogmedhjælpers personlige og uddannelsesmæssige kvalifikationer.

Den nyansatte omsorgs- og pædagogmedhjælper var på daværende tidspunkt ikke medlem af FOA. Men efter samtale med René, der klart mente der var noget at komme efter rent lønmæssigt, blev omsorgs- og pædagogmedhjælperen indmeldt. Samme dag, begærede René lønforhandling overfor arbejdsgiveren, med krav om en væsentlig højere indplacering.

Sagen startede i februar 2014, og blev først, efter flere forhandlinger, endeligt afsluttet 7 måneder senere. Resultat blev, at medlemmet dels fik en efterbetaling på knapt kr. 20.000,- for de måneder der allerede var gået, samt et fast årligt lønløft på godt kr. 24.000,-.

Vil du have et løntjek?
Er du dækket af en tillidsrepræsentant, skal du kontakte hende/ham. Er du i tvivl, om din arbejdsplads er dækket af en tillidsrepræsentant, kan du altid kontakte FOA Frederikshavn på telefon 46971170 eller mail frederikshavn@foa.dk

Se mange flere gode historier her

Lagt på den 20.11.2014