Social medie-protest mod bededagstyveriet

Del et billede af dig og dine kollegaer, der protesterer mod, at regeringen vil afskaffe store bededag

Tirsdag d. 28. februar tredjebehandler folketinget regeringens lovforslag, der vil fjerne store bededag

En række københavnske fagforeninger fra blandt andre FOA har taget initiativ til en fælles protest, som skal foregå på sociale medier dagen før tredjebehandlingen. FOA på landsplan støtter initiativet, og også FOA Århus opfordrer alle til at deltage, hvis de har mulighed for det. Der må ikke ske arbejdsnedlæggelser i forbindelse med protesten.

Det er nu, vi skal vise, at vi vil bevare vores fridage, og at regeringen ikke skal blande sig i vores overenskomster. Hvis du og dine kollegaer vil deltage i protesten, er det let:

Mandag d. 27. februar kl. 12 skal du tage et billede med dine kolleger, der viser, at I protesterer mod bededagstyveriet - I kan for eksempel holde et papirskilt med teksten #bevarstorebededag.  Del så billedet på sociale medier med #bevarstorebededag.

Over 475.000 har allerede skrevet under på, at de vil bevare store bededag, og man kan stadig skrive under her.