Støt ordentlige vilkår for nemlig.com-chaufførerne

Vær med når fagbevægelsen deler flyers ud, der fortæller om, hvorfor en overenskomst er vigtig for chaufførerne, der bringer varer ud for nemlig.com

FOA Århus bakker op, når 3F Transport, Logistik og Byg inviterer til uddeling af flyers, der fortæller århusianerne om de forhold, som chaufførerne hos nemlig.com arbejder under.

Arbejdsforholdene er uværdige; chaufførerne får urealistiske arbejdsplaner og dummebøder, og 3F kræver en overenskomst, så chaufførerne kan få ordentlige løn- og arbejdsvilkår. Derfor opfordrer FOA Århus til at deltage, når flyers-uddelingen foregår, og det er fra kl.7 til 8.30 fredag d. 1. juli, hvor deltagerne mødes på Hovedbanegården i Århus.

Tilmeld dig gerne hos FOA Århus, hvis du vil deltage, da FOA Århus medbringer fagforeningens gule veste til de medlemmer, som vil være med, Det sker på mail: aarhusuddannelse@foa.dk – skriv fulde navn og ”nemlig.com”. FOA Århus skal have tilmeldingen senest tirsdag d. 28. juni kl. 12.

FOA Århus betaler ikke evt. tabt dagløn, og der må ikke ske arbejdsnedlæggelser i forbindelse med flyers-uddelingen.