Gratis kursus om gratis glæder

FOA medlemmer kan nu få et gratis IT-kursus, hvor de kan lære om internettets mange gratis glæder.

Gratis kursus om gratis glæder i FOA Århus

Kurset vil blandt andet præsentere deltagerne for Google Docs, som er en gratis webbaseret kontorpakke, der indeholder tekstbehandling, regneark og præsentationer. De vil også møde muligheder for at downloade og høre musik, og det kan for eksempel ske fra Århus Kommunes Biblioteker, som giver adgang til over 3,7 millioner musiknumre, der kan downloades.

Et andet gratis tilbud er Dropbox, som stiller 2G til rådighed og giver mulighed for at dele mapper, så andre får adgang til f.eks. billeder eller dokumenter.

Det er den type informationer, interesserede kan få på kurset ”Gratis tilbud og tjenester på nettet”. Kurset er lavet til afdelingens medlemmer, og undervisningsmaterialet er både på papir og digitalt.

Deltagerne får således både kursusmaterialet i et undervisningshæfte og på en USB-nøgle, og de har altså materialet lige ved hånden og kan samtidig se det på den computer, som de arbejder med. Det sidste betyder for eksempel, at hver gang kursusdeltagerne skal gennemgå et nyt trin i en proces, så kan de se en lille film på computeren, der beskriver, hvad de skal gøre.

Kurset bliver holdt hos AOF Midt, Søren Frichs Vej 40C, 8230 Åbyhøj over 2 aftener - 31/10 og 7/11 2011. Tilmeldingsfristen er den 24. oktober.

Tilmelding kan ske her