Efterløn

Hej Kirsten
Jeg kunne godt tænke mig at spørge om FOA vil give lyd i pressen om efterlønnen, for der må da være flere der som jeg er frustrerede over at vi nærmer os, men måske ikke hurtig nok, vi har betalt ind til efterlønnen siden begyndelsen, men nu hører vi kun de unge brokker sig over, at de ikke vil betale til os,vi har altså betalt skat i mange år, så de kan få en uddannelse bla.og når man i snart 40 år har været på arbejdsmarkedet, ville man jo ønske at gå på efterløn med god samvittighed, så jeg savner at den fagforening jeg er medlem af, melder ud at der må være mange der har det som jeg, at vi er kede af at føle os ule set af de unge, og gerne vil trække os tilbage, når vi føler vi ikke kan mere, Jeg kan i hvertfald godt mærke jeg har slidt i mange år. Venlig hilsen Nattevagten
Svar:

Kære Nina
Jeg håber, at du allerede har bemærket, at FOA bestemt er på banen med information om efterlønnen - og konsekvenserne ved en eventuel afskaffelse af denne.
Lokalt har vi også været på gaden med informationer til borgerne - og på onsdag drager flere tusinde tillidsvalgte fra LO til et stormøde om emnet.

Og... så er der også god plads i debatten til FOAs medlemmer ;-)

Kirsten Normann