Parkering ved Tage-Hansens Gade

Tak for dit svar. Jeg synes problemet spilles tilbage til os medlemmer, der ikke reelt kan gøre noget ved det. Principper er naturligvis væsentlige, men her betaler medlemmerne 700 kr./medlem for dette. Det er vi meget utilfredse med. Hilsen Anette
Svar:

Kære Anette
Det er jo ret beset jeres arbejdsgiver, som har besluttet, at I skal betale for parkering. Det er i sig selv dårlig personalepolitik, og det har vi også gjort gældende.

Organisationerne er blevet tilbudt at indgå en såkaldt bruttolønsfinansieret parkeringsordning. Ordningen giver medarbejderne mulighed for at betale parkering før der trækkes skat af lønnen. En forudsætning for skattefordelen er, at organisationerne indgår aftalen på alle medarbejderes vegne. Organisationerne har bedt din arbejdsgiver om at komme med et bud på en mere retfærdig betalingsordning. Ordningen betyder nemlig, at de der tjener mest, får billigere parkering - end de der tjener mindst. Det synes vi er uretfærdig. Indtil der er fundet en løsning, har en række organisationer afvist at indgå den uretfærdige aftale, hvor de lavest lønnede skal betale mest.

Kirsten Normann