Michelle Slot, tidligere ansat i plejefirmaet Nødkald Hjemmeservice.

Plejefirma rydder op

Det omstridte private plejefirma Nødkald Hjemmeservice har nu ryddet op i sager om blandt andet manglende løn til tidligere medarbejdere.

Af: Kristoffer Sutton

Nye ansættelseskontrakter og lønsedler til de ansatte og udbetaling af manglende løn til otte ud af ni tidligere medarbejdere; det private plejefirma Nødkald Hjemmeservice har efter Fagbladet FOA og FOA Midtsjællands henvendelser fået ryddet ud i sagerne.

Michelle Slot er tidligere medarbejder hos firmaet. Hendes sag om manglende løn stammer helt tilbage fra sommeren sidste år. Nu har hun endelig fået udbetalt sin løn og kan nu se fremad.

”Det har været en lang kamp, hvor jeg er blevet lovet pengene til udbetaling adskillige gange. Det er en kæmpe sejr for mig, at de nu ser ud til at komme,” siger hun til Fagbladet FOA.

 Læs om Michelles oplevelser: Syg fik beskeden: "Så tag dog en ble på"

Mavepinen er væk
Også tidligere social- og sundhedshjælper hos Nødkald Tine Berthelsen har fået sine penge.

"Den mavepine, jeg har haft i lang tid er nu gået væk. Jeg har gået næsten to måneder uden indkomst. Det er en stor lettelse økonomisk, nu kan jeg begynde at betale mine regninger igen. Jeg tror jeg kommer til at sove godt i nat," siger hun.

Holder øje med plejefirma
Hos FOA Midtsjælland, der har forhandlet med Nødkald Hjemmeservice om forligene, er afdelingsformand Sigurd Gormsen godt tilfreds med at firmaet nu har fået styr på de fleste kritikpunkter.

”Nu kan firmaet få ro til at rette de sidste ting som pensionsindbetalinger, og så skal der findes en tillidsrepræsentant. Men vi vil fortsat holde øje med, at firmaet lever op til det, de har skrevet under på,” siger han.