En vej til indflydelse

På FOA SOSUs generalforsamling onsdag den 8. november er der valg til flere af fagforeningens politiske poster.

Alle medlemmer, der ikke er fuldt ud overgået til en offentlig pension, kan stille op til de nævnte poster. Meddel skriftligt, hvilken post du opstiller til, enten pr. email til gfsosu@foa.dk eller med posten til FOA Social- og Sundhedsafdelingen, Godthåbsvej 15, 2000 Frederiksberg. Meddelelsen skal være fremme i fagforeningen senest den 11. oktober kl. 12.

Offentliggørelse af de opstillede kandidater finder sted på hjemmesiden og i fagforeningens nyhedsbrev.

Faglig sekretær

Som en af fagforeningens fire faglige sekretærer indgår man i den daglige politiske ledelse og har sin arbejdsplads i fagforeningen. De faglige sekretærer deler en række forskellige politiske ansvarsområder og er bindeled mellem fagforeningen og fællestillidsrepræsentanterne. Som faglig sekretær er man valgt for fire år.

Faglig sekretærer Janine Almy og Eva Lorenzen er på valg og genopstiller.

Bestyrelsesmedlem

Bestyrelsen har det overordnede politiske ansvar mellem generalforsamlingerne. Som medlem af bestyrelsen repræsenterer man alle medlemmer og ikke sin arbejdsplads eller sektor. Bestyrelsesmedlemmer er valgt for fire år. I bestyrelsens arbejde deltager desuden to suppleanter, valgt for to år.

Bestyrelsesmedlemmerne Kate Blumensaadt Flenting, Lisbeth Glaven og Laila Marie Hansen er på valg og genopstiller. Også 2. suppleant til bestyrelsen Jannie Hagbo er på valg og genopstiller.

Kritisk revisor

Fagforeningen har to valgte, kritiske revisorer samt en revisorsuppleant. Som kritisk revisor deltager man i bestyrelsens behandling af budget og regnskaber og er valgt for fire år.

Der skal være valg til posten som kritisk revisorsuppleant, der i øjeblikket er vakant.