Gadens Parlament

Gadens Parlament er danskernes eget debatprogram. Det er programmet, hvor programmets vært Thor Möger Pedersen giver mikrofonen til de danskere, vi sjældent hører i den offentlige debat. Hver uge slår vi os ned et nyt sted i Danmark, for at debattere tidens mest omtalte emner – det som optager og berører os alle sammen mest. Vi inviterer ikke politikere og andre professionelle debattører. Vi inviterer derimod dig til at deltage i programmerne for at blande dig i debatterne.

Danmarks Radio leder efter publikum til optagelserne af det politiske debatprogram Gadens Parlament i Odense. Programmet tager aktuelle emner op og et af dem er 'Skal vi stoppe adoption af børn fra udlandet til Danmark?'.
I den forbindelse forsøger vi at komme i kontakt med en masse mennesker og faggrupper, der møder adoption - børn og/eller forældre - i deres hverdag og som synes at det kunne være spændende at lytte på eller deltage i en debat om emnet.

Lidt mere info om programmet og hvordan man tilmelder sig nedenfor

Vi optager i første omgang tre programmer i Odense:

Tidspunkterne er tirsdag d. 16. april kl. 18:00-19:30 med emnet 'Skal vi fyre kongehuset?', onsdag d. 17. april kl. 15:30-17:00 med emnet 'Skal der være plads til muslimsk kultur i Danmark?' & onsdag d. 17. april kl. 18:00-19:30 med emnet 'Skal vi stoppe adoption af børn fra udlandet?'. Alle tre optagelser finder sted i Rådhushallen på Odense Rådhus (Flakhaven 2, 5000 Odense C).

Man er mere end velkommen til at deltage i flere programmer eller alle tre hvis man har lyst til det.

Det er derudover selvfølgelig vigtigt at nævne at man ikke bare får stukket en mikrofon op i hovedet, hvis man ikke har lyst til at deltage, men publikum bliver kun inddraget i debatten hvis de giver til kende at de har lyst. Så det vigtigste er sådan set at man synes det er nogle interessante emner, der tages op og at det kunne være en sjov oplevelse at være med til optagelserne af programmet.

Der er 60 pladser til hvert program, som fyldes op efter først til mølle-princippet, så hvis I vil være med som publikum eller har spørgsmål, så henvend jer hurtigst muligt til amaliebremer@hotmail.com med en liste over navnene på de personer der gerne vil deltage og i hvilke programmer.

Ved spørgsmål, henvend jer på mail eller på telefon 28 94 02 12.