Stående fra venstre - Ida Nielsen, Inger Bork Kristensen, Birthe Skinnerup og Iris Lund Madsen. Siddende fra venstre Jytte Søgaard og Erna Madsen.

Seniorklubber = socialt netværk

Seniorklubberne i FOA Vest er en enestående mulighed for at holde kontakten med tidligere kolleger

Selvom man forlader arbejdsmarkedet, så er der mange gode grunde til stadigvæk at være medlem af FOA Vest. En af dem er, at man kun kan være medlem i en af vores tre seniorklubber, hvis man er medlem af faglig afdeling.

FOA Vest har seniorklubber i Esbjerg, Varde og Vejen kommune. Fælles for dem alle tre er, at man skal være medlem af faglig afdeling i FOA Vest, og så skal man være på efterløn eller være pensionist for at være medlem. Det gælder alle former for pension - tidlig-, senior- eller førtidspension.

Socialt netværk
Man skal ikke have været sammen med klubmedlemmerne ret længe, før man er overbevist om, at det sociale fællesskab i klubberne betyder meget - Snakken går lystigt - og det sociale + kaffe og kage spiller da også en stor rolle til de 8 - 10 møder klubberne har om året.
- Og så er der julefrokosten - Det er ren hygge, siger Iris Lund Madsen, der er formand for seniorklubben i Esbjerg.

For mange er det svært at forlade arbejdsmarkedet, for hvem er man, når man ikke længere har sit job, som man har passet i mange år?
- Jeg følte, at jeg mistede lidt værdi, da jeg forlod arbejdsmarkedet, men den fandt jeg igen, da jeg begyndte at komme i seniorklubben i Varde, fortæller Birthe Skinnerup, der er formand i klubben.
- Ja, det fællesskab man har med kollegaerne på arbejdspladsen, det bevarer man i seniorklubben supplerer Inger Bork Kristensen, der har styr på pengesagerne i Vejen Seniorklub.

Varieret program
Udover hyggen så har seniorklubberne et varieret program - Der er foredrag, udflugter, banko, julefrokost, der har været besøg af ældrechefer og advokater, der har fortalt om ældreplejen og fremtidsfuldmagter samt meget mere - Og er der specielle ønsker fra klubmedlemmerne, så er de også meget velkomne til at komme med forslag til programmet - eksempelvis var der mange medlemmer i seniorklubben i Esbjerg, der gerne ville på havnerundfart, og det fik klubben arrangeret.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte formanden for din lokale seniorklub:

Formand i Esbjerg - Iris Lund Madsen, syrenhvalen@gmail.com

Formand i Varde - Birthe Skinnerup, skinnerup@turbopost.dk

Formand i Vejen - Ida Nielsen, idnkn26@gmail.com

Hvis du gerne vil være medlem af en af klubberne, så send en mail til vest@foa.dk. Så sørger vi for, at du bliver meldt ind. Kontingentet til klubben betaler du sammen med kontingentet til FOA Vest, så det hele foregår helt automatisk.